خدمات توانبخشی دکتر شهربانو کاظمی

توانبخشی ویستان، بهترین مرکز توانبخشی در تهران با ارائه انواع خدمات درمانی مانند نوار عصب و عضله، امبدینگ، طب سوزنی و… آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز است. متخصصان توانبخشی تهران همواره در تلاش هستند تا بهترین درمان را در کمترین زمان برای رفاه حال بیماران عزیز ارائه دهند. توانبخشی دکتر شهربانو کاظمی یکی از بهترین مراکز طب فیزیکی و توانبخشی تهران است.

متخصصان مرکزتوانبخشی تهران

دکتر شهربانو کاظمی

دکتر شبنم رفیع زاده

دکتر مهسا موسوی

خدمات توانبخشی و طب فیزیکی

خدمات مرکز توانبخشی دکتر شهربانو کاظمی چیست؟

خدمات نوار عصب عضله

الکترومیوگرافی (EMG) یک تست تشخیصی است که میزان واکنش ماهیچه ها به سیگنال های الکتریکی ساطع شده به سلول های عصبی تخصصی به نام اعصاب حرکتی را اندازه گیری می کند.سلول های عصبی حرکتی یا نورون ها سیگنال های الکتریکی را از سیستم عصبی مرکزی به ماهیچه ها منتقل می کنند. سیگنال های الکتریکی از اعصاب باعث انقباض عضلانی می شود. توانبخشی دکتر شهربانو کاظمی یکی از بهترین مراکز طب فیزیکی و توانبخشی تهران است

نوار عصب و عضله در تهران

اعصاب حرکتی فعالیت ماهیچه های اسکلتی مانند راه رفتن، صحبت کردن و تنفس را کنترل می کنند.فیبرهای عضلانی آسیب دیده یا بیمار عملکرد مناسبی ندارند یا به تکانه های عصبی پاسخ نمی دهند.اگر اعصاب حرکتی آسیب دیده یا بیمار شوند، می توانند سیگنال های الکتریکی غیر طبیعی را به عضلات ارسال کنند.EMG یک روش سرپایی است که می تواند در بیمارستان یا کلینیک مطب انجام شود.

متخصصان مغز و اعصاب و پزشکان طب فیزیکی و توانبخشی آزمایشات EMG را انجام می دهند. متخصصان مغز و اعصاب توانبخشی ویستان در درمان، تشخیص و مدیریت شرایط موثر بر سیستم عصبی تخصص دارند.

خدمات طب سوزنی

طب سوزنی روشی برای تشویق بدن به بهبود طبیعی و بهبود عملکرد است. بیش از 3000 سال پیش در چین به وجود آمد و در سراسر جهان گسترش یافته است.این روشی است که در آن سوزن های بسیار ظریفی در سطح پوست در حداکثر 350 مکان مختلف بدن قرار می گیرند که به آن نقاط طب سوزنی می گویند. مکان ها شامل گوش ها، گردن، پشت، بازوها و پاها می شود. به طور معمول، 5 تا 20 سوزن استفاده می شود و به مدت 10 تا 30 دقیقه در جای خود باقی می ماند.

بر اساس تئوری پزشکی چینی، انرژی حیاتی بدن یا Qi از طریق کانال هایی به نام مریدین در بدن جریان می یابد و همه اندام های اصلی ما را به هم متصل می کند. هنگامی که انرژی “گیر” می کند، افراد دچار درد و سایر علائم بیماری می شوند. هدف از طب سوزنی بازگرداندن تعادل و جریان مجدد انرژی بدن به حالت عادی است.

در طول درمان، فرد ممکن است احساس بی‌حسی، سوزن سوزن شدن یا سنگینی در طول نصف النهار داشته باشد، نشانه‌ای که درمان مؤثر است.طب سوزنی اگر به وسیله متخصص طب فیزیکی و توانبخشی آموزش دیده انجام شود، بسیار ایمن است.مرکز توانبخشی دکتر شهربانو کاظمی یکی از بهترین مراکز طب فیزیکی و توانبخشی تهران است.

خدمات امبدینگ

یک روش مدرن طب سوزنی بدن و صورت که با کاشت نخ قابل جذب در نقاطی مختلفی از بدن انجام می‌شود.این یک تکنیک ماهرانه است که تحت احتیاطات آسپتیک انجام می شود.مرکز توانبخشی دکتر شهربانو کاظمی یکی از بهترین مراکز طب فیزیکی و توانبخشی تهران است.

دکتر کاظمی متخصص توانبخشی

این نخ ها تقریبا به مدت سه هفته در بدن می ماند و در حین جذب شدن، نقاط مختلف مربوط به طب سوزنی را نیز تحریک می کند. در واقع در این روش واکنش بدن به نخ های قابل جذب جایگزین سوزن هایی که در طب سوزنی استفاده می شد، می شود. کاشت نخ در بدن می تواند به مدت نسبتا طولانی یعنی سه هفته در بدن باقی بماند تا زمانیکه نخ ها جذب بدن شود.خدمات امبدینگ در بخش توانبخشی مطب توسط  خانم دکتر شهربانو کاظمی متخصص توانبخشی و طب فیزیکی ارائه می گردد.

خدمات PRP زانو

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) یک نوع درمان غیرجراحی است که برای درمان جراحات و التهاب ناشی از آرتروز زانو استفاده می‌شود. این درمان می‌تواند بر روی تاندون‌ها، ماهیچه‌ها، بافت نرم و استخوان‌های داخل مفصل تاثیر بگذارد. پلاسمای غنی از پلاکت، واکنش طبیعی بدن به آسیب را با آخرین فناوری با نمونه‌گیری از بیمار و استخراج پلاکت‌ها از طریق یک فرآیند گریز از مرکز ترکیب می‌کند. سپس متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی از فرآیند فعال سازی نوری روی ماده غلیظ قبل از تزریق مجدد آن به ناحیه آسیب دیده برای کمک به تسکین درد و التهاب برای تسریع روند ترمیم بدن استفاده می کنند.

به طور معمول، پزشک شما 3 تزریق PRP را با فاصله زمانی یک هفته انجام می دهد که هر تزریق تقریباً 2 ساعت طول می کشد. اثرات این تزریق ها می تواند بین 6 ماه تا 2 سال باقی بماند و در صورت لزوم، درمان های تکراری امکان پذیر است.درمان PRP بسیار ایمن است زیرا ماده اصلی از بدن خود بیمار به دست می آید و نقش کلیدی در بهبودی دارد. با این حال، تزریق و درمان فقط باید توسط یک متخصص در این زمینه انجام شود تا بهترین نتیجه را تضمین کند.مرکز توانبخشی دکتر شهربانو کاظمی یکی از بهترین مراکز طب فیزیکی و توانبخشی تهران است.

خدمات درمان بدون درد درد های مزمن

درمان درد مزمن دست